Thursday, September 16, 2010

Werken in Australie

Toen ik begin dit jaar in Australie arriveerde, was het plan dat ik weer ging werken. Na drie jaar expatleven in India was ik ook wel toe aan een nieuwe, productievere dagbesteding.

In tegenstelling tot veel andere landen mag je in Australie als 'partner van' gewoon werken. Hiephoi. Maar we zijn nu bijna 10 maanden verder en ik werk nog altijd niet. Mogen werken is een ding maar een leuke baan vinden is iets anders. Zucht.

Ik kan genoeg redenen aangeven waarom het nog niet is gelukt:
  • er zijn nauwelijks interessante part time banen 
  • ze willen het liefst dat je meteen van de ene baan in de andere baan rolt (Drie jaar eruit geweest??? In India gewoond???  Uhhh, wat moeten we daar nu weer mee?)
  • om ergens aan de slag te komen heb je een netwerk nodig - ons kent ons
  • in de communicatie is het niet handig als Engels niet je eerste taal is  
Het is om gek van te worden. Ik weet ook niet of het uberhaupt nog gaat lukken. Gelukkig verveel ik mij -bijna- niet. Ik werk nu twee dagen in de week als vrijwilliger op het kantoor van One Difference. Daar hou ik mij bezig met de Social Media strategie en ik Twitter er vrolijk op los.

Het werk is leuk maar dan sta ik in de lift met mensen die ook naar kantoor gaan en die naar normaal voor betaald krijgen. Grrrr. Daar moet ik maar niet teveel bij nadenken want dat is niet goed voor de motivatie. Het werk is erg leuk en de mensen ook en wie weet levert het ooit (wanneer?) een betaalde baan op.

Goed, met de zomer in aantocht zal ik mij steeds minder druk maken over een baan. Misschien moet ik alvast een pre-zomer sollicitatiestop inlasten.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...