Tuesday, September 28, 2010

Schoolvakanties in Australië

De kinderen hebben deze week en volgende week voorjaarsvakantie. Ik vind het leuk om dingen met ze te doen waar ze normaal niet aan toe komen. Maar ik ben na een dag als vandaag wel helemaal kapot. Het is kwart over negen en ik wil alleen maar slapen, heel lang slapen. 

Vandaag ben ik constant met ze bezig geweest, of eigelijk was het eerder andersom. Ze waren de hele dag met mij bezig. Het is een minuut stil en dan hoor je weer: mama! Tikkeltje vermoeiend. 


Vier terms van vier weken

De vakanties zijn heel overzichtelijk over het jaar verdeeld. De kinderen hebben vier 'terms' van elk 10 weken met daartussen drie keer een vakantie van twee weken (voorjaars- herfst- en wintervakantie) en een zomervakantie van acht weken. De data van de vakanties in NSW staan op deze site


Voor kinderen is er van alles te doen tijdens de vakanties. Er zijn verschillende 'kampen' waar kinderen de hele week naar toe gaan om bijvoorbeeld te tennissen of te voetballen. Ik stuur de kinderen deze week elke dag naar zwemles zodat ze wat meer voortgang maken. 

Ook musea zoals het Powerhouse Museum en de nationale parken organiseren tijdens de vakanties activiteiten voor kinderen. Hoewel het er allemaal heel leuk uitziet, wil ik niet al te veel plannen tijdens de vakanties. De kinderen maken lange dagen op school. Ze gaan vijf dagen in de week naar school van half 10 tot half 4 en hebben geen woensdagmiddag vrij. Het is fijn voor ze als ze nu even niets hoeven, behalve zwemmen dan. 


Volgende week gaan we echt op vakantie maar daarover later meer. Nu ga ik slapen, heel lang slapen.. Tot morgenochtend heel vroeg als de kinderen weer wakker zijn. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...