Sunday, September 12, 2010

Kamperen in de vrieskou in de Blue Mountains

Tjonge, jonge, wat heb ik het afgelopen nacht koud gehad. Misschien is kamperen in de Blue Mountains in september toch niet zo'n goed idee. Het is lang geleden dat ik het echt zo koud had. Vooral mijn voeten. Die voelde ik bijna niet meer. Ik had zo'n goedkoop blauw dekentje van de IKEA die ik over mijn slaapzak kon leggen maar daar had ik niets aan want die gleed telkens van mij af.

Midden in de nacht - voor mijn gevoel lag ik toen al uren wakker - hoorde ik J. heel zachtjes 'mama, mama' roepen. Ik vraag mij twee dingen af: waarom vraagt ze altijd naar mij en niet naar haar vader en waarom ben ik altijd degene die het hoort. M. 'slaapt' lekker door of doet alsof zijn neus bloed.

Plotseling zag ik J. in het donker het trappetje opkomen zonder slaapzak. Ik wilde niet dat iedereen wakker maken en daarom trok ik haar naar mij toe en stopte haar bij mij in mijn slaapzak. Plek zat, toch? Al snel steeg de temperatuur in mijn slaapzak een paar graden en kreeg ik het zowaar iets warmer. Helaas is J. niet lang genoeg om ook mijn voeten warm te krijgen. Die bleven steenkoud.


Compleet geplet tussen M. en J. in probeerde ik wat te slapen. Dat viel niet mee. Vannacht kwam ik erachter dat er een hobbel zit in de vloer van de camper-trailer precies op de plek waar ik lig. Dus telkens als ik mij omdraaide hoorde ik (en voor mijn gevoel de hele camping) 'bonk, bonk'. Als ik mij helemaal omdraaide van de ene naar de andere zij hoorde ik dat geluid vijf maal. Heel irritant en daarom bleef ik maar doodstil liggen.

Dan is het plotseling kwart over zeven en is het licht buiten. Het was zowaar aangenaam warm in de camper trailer en in mijn slaapzak. Met een lekkere kop koffie in het zonnetje buiten was ik de afschuwelijke nacht al snel vergeten.

Op de camping hadden we gisteren telefoon-bereik maar ik kon geen stukje uploaden voor de blog vanwege mijn ijskoude handen. Met die kleine toetsen op de telefoon werkt dat dan niet. Helaas voor de 30 dagen blog uitdaging. Het wordt nu een 29 dagen uitdaging.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...