Monday, September 6, 2010

Hairy de Huntsman

Sinds een paar dagen hebben we er een 'huisdier' bij. We hadden 'Sticky' de wandelende tak al. En nu dan 'Hairy' de Huntsman spin.

Sticky hebben we gekocht van de 'bug man' (de insectenman) en koste ons 20 dollar. Hairy kwam gratis en voor niets op zijn acht poten onze slaapkamer binnenwandelen. Eigenlijk verbaaste mij dat niets. Het is lente en na een rustige, spinnenloze winter, verwachte ik onze spinnen-vrienden weer binnen te zien. Voor wie niet weet hoe een Huntsman eruit ziet geef ik de volgende hint: waarom heet de spin 'Hairy'? Ze heten ook wel 'giant crab spiders' (grote krab spinnen) vanwege hun uiterlijk en omvang.

De insectenman probeerde ons ervan te overtuigen dat de Huntsman erg nuttig is in huis en dat je deze spinnen het beste kunt laten zitten. Ze eten onder andere muggen en Redbacks. Als een Redback je bijt, moet je meteen 000 bellen en linea directa naar het ziekenhuis. Vanwege het mooie verhaal van de insectenman had ik besloten de Huntsmans deze zomer met rust te laten in plaats van ze met de stofzuiger om zeep te helpen. Na een paar avonden met Hairy weet ik niet of ik dit ook echt ga doen. 

Wat ik minder vind aan Hairy de Huntsman is dat hij vooral in de avond actief is. Zeg maar vanaf het moment dat wij naar bed gaan en een boek willen lezen totdat het licht uitgaat. Overdag zie je hem niet. Ik denk dan stiekempjes dat Hairy vertrokken is. Maar 's avonds zit hij weer lekker in zijn hoekje op het plafond en gaat vervolgens aan de wandel. Hij (of zij?) kan erg snel lopen, weet ik nu. 

Ik kijk het nog een paar avonden aan maar dan ga ik toch Googlen op 'Huntsman' en 'Terminator'. 

Lees hier over onze eerste ontmoeting met de zus van Hairy. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...