Wednesday, September 8, 2010

Ons dorp

Ook al woon ik nu aan de andere kant van de wereld, ik ben in mijn hoofd toch altijd bezig met dingen die ik van vroeger uit Nederland ken.

Zo vind ik het leuk om op zaterdagochtend met de kinderen naar het 'dorp' te gaan. Ik blijf het stug over het 'dorp' hebben als ik het over de winkels heb omdat ik dat gewend ben van vroeger. 

Dan vraag ik bijvoorbeeld: 'gaan jullie mee naar het dorp?' Ze kijken mij dan verbaasd aan want hier is helemaal geen dorp. Waar wij wonen is een winkelcentrum dat er nogal nieuw uitziet met onder andere een supermarkt, twee slagers, postkantoor, groenteboer, apotheek en een paar restaurants en kledingzaken. Het lijkt alleen in de verste verte niet op mijn dorp van vroeger. Daarom moet ik er maar over ophouden. Om met de woorden van Wim Sonneveld te spreken: 'Dat dorp van toen het is voorbij.'  

De tijd zal leren waar de kinderen later vertrouwd mee zullen zijn. Ze zijn nog zo klein en hebben al in drie landen gewoond. Hoe gaan zij zich hun 'dorp' herinneren? 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...