Thursday, September 2, 2010

Tuinonderhoud in Sydney

Voor het eerst woon ik in een huis met een redelijk grote tuin waar ik zelf voor moet zorgen. In India hadden we een balkon met een paar planten die ik zelf geen water hoefde te geven. In Amsterdam hadden we een grote gemeenschappelijke tuin die werd bijgehouden door een paar echte tuinliefhebbers met groene vingers waardoor ik er zelf weinig aan hoefde te doen.

Het bijhouden van de tuin blijkt een grotere opgave te zijn dan ik had verwacht. Dat komt met name door al het onkruid. Door het klimaat groeit alles als een dolle inclusief de minder geliefde plantjes.  Vorige week kwam een dame van de gemeente langs om advies te geven over milieubewust tuinieren. De dame kende alle namen van onkruid uit haar hoofd en ging enthousiast de namen opnoemen van al het onkruid bij ons in de tuin. Ik denk dat het er wel 20 waren. Zij werd er erg blij van, ik iets minder. Ook plantjes waarvan ik het niet had verwacht bleken onkruid te zijn. Weg ermee dus.

Ik hou stug vol met tuinieren al heb ik niet het idee dat de tuin er echt mooier door wordt. Ik ben vooral bezig met onkruid verwijderen.

Vers uit de tuin: groene paprika


Met de andere tuinprojecten wil het ook nog niet echt vlotten. De compostbak is nog steeds een zielige hoop ellende. Laatst wilde ik wat compost in de tuin gooien maar al snel bleek dat ons afval nog steeds niet vercomposteerd is. Het lijkt mij geen goed idee om hele eierschillen in de tuin te gooien. Ik laat de compostbak dus nog maar even voor wat het is.

Onze groententuin heb ik het afgelopen weekend een make-over gegeven. Op advies van de dame van de gemeente heb ik er suikerbieten-stro opgelegd en het ziet er inderdaad een stuk beter uit. Nog even en dan kunnen we paprika's en aubergines uit de tuin eten.

Vers uit de tuin: aubergines

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...