Sunday, September 19, 2010

Kamperen bij Sydney

Voor een echt Australisch bush-avontuur hoef je maar een uurtje te rijden. Afgelopen nacht stonden we met onze camper trailer in het Cattai National Park. Dat ligt ongeveer 55 kilometer van Sydney. Ik geef toe, echt bush kamperen was het niet want ze hebben er warme douches. Maar het komt wel in de buurt. Je moet bijvoorbeeld zelf je drinkwater meenemen.

Kamperen in de nationale parken is eigelijk veel leuker dan op een gewone camping, vooral in het weekend. Op een gewone camping moet je op zondagochtend om 10 uur weg zijn. Dat is veel te vroeg voor ons. Op de camping in de nationale parken kun je de hele dag blijven staan als je wilt. Dat is met name fijn als je maar een nacht kampeert.

De camping in het Cattai National Park is super voor kinderen. Er staan barbeques waar je een vuur op kunt maken. Julia en Sebastiaan konden hun lol op met de Marshmallo's. Julia weet nu ook dat ze de stok met de marshmello niet meteen vanuit het vuur in haar mond moet stoppen.


Op de camping werden we gezelschap gehouden door tientallen kangaroes. Toen we aankwamen en ik uit de auto stapte werd ik chagerijnig omdat ik dacht dat overal hondenpoep lag. Ik bedacht mij echter dat dat helemaal niet kan omdat het een nationaal park is. Aha. Het was geen hondenpoep maar kangaroe-poep. Vreemd eigenlijk dat ik dat veel minder erg vind dan hondenpoep.  Het is toch allebei poep.

Behalve wij stonden er een grote groep padvinders en een groep met vaders en kinderen van een school. De vaders waren typisch Australisch. Zaterdagavond konden we via een luide autoradio (of tv dat weet ik niet) meegenieten met de footie (rugby) finale en een generator. Het is namelijk 'finals season', het einde van het rugby seizoen, en dan is iedereen helemaal rugby-gek. Het deed mij deugd dat ik iemand s'ochtends hoorde zeggen dat zijn accu was leeggelopen door het luisteren naar de radio. Haha.

Volgend weekend gaan we denk ik niet kamperen (al wordt het wel erg mooi weer). De week erna gaan we 10 dagen op pad met de camper trailer. Dan gaan we op pad voor het ruigere werk. Daarover later meer.

Als je je verveelt, dan kun je dit nog lezen op de blog "stuff white people like" over kamperen. Heel herkenbaar. Wel in het Engels (sorry!).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...