Thursday, September 9, 2010

Plastische chirurgie is populair in Australie

Dit is de letterlijke tekst van een spotje over plastische chirurgie dat je de hele dag op de radio hoort:

"Meid wat zie je er toch moe uit!"
"Vind je dat nou ook? Maar ik ga er iets aan doen." 
"Ik heb voor mijzelf een afspraak geboekt bij Dr. Tim voor een facelift." 
"Een facelift? Wat een goed idee? Je hebt groot gelijk!"  
Bel 1300DrTim en maak ook een afspraak met Dr. Tim.

Dr. Tim (zie hier zijn foto) is een van de vele plastisch chirurgen in Sydney en vrouwen moeten wel gek met hem zijn. Plastische chirurgie is hier heel gewoon. Het wordt gepresenteerd als iets dat je als vrouw verdient: "You deserve it!", hoor je regelmatig op de radio. Joepie!

Een ander radiospotje gaat bijvoorbeeld over gewicht verliezen na een bevalling: "get a tummy tuck (liposuctie), you deserve it!" Het is geen probleem als je er geen geld voor hebt want dan neem je gewoon een lening.

Afgelopen week was ik als 'vrouw van ..' bij het evenement 'Women in Finance'. Daar kon ik op mijn gemak de werkende vrouwen begluren die daar in grote getalen aanwezig waren. Ik kwam al snel tot de ontdekking dat plastische chirurgie eerder de norm is dan uitzondering. De dames, de meesten boven de 35, zagen er verdacht rimpelloos uit. Mmm. Botox van Dr. Tim?

Als je ergens werkt waar iedereen er tiptop - en rimpelloos- uitziet, is het moeilijk om de social druk niet te voelen en er zelf niet aan mee te doen. Ik las net het artikel 'Plastic surgery holiday boom' (plastic surgerie vakantie drukte). En, heb jij nog iets leuks gedaan in je vakantie?

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat je in Sydney als vrouw geacht wordt op killer stilleto hakken naar het werk te gaan. Misschien is dat ook wel een goede reden waarom ik niet moet gaan werken. Ik en stilleto hakken, dat is geen goede combinatie.

Vooralsnog ga ik maar gewoon vroeg naar bed als ik er moe uitzie in plaats van naar Dr. Tim te rennen.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...