Thursday, June 10, 2010

Lang weekend

Op maandag viert Australie de verjaardag van de Britse koningin en is iedereen vrij. Er gaan stemmen op om deze vrije dag af te schaffen want sommige mensen vinden het vieren van de verjaardag van de Britse koningin achterhaald. Ik snap niet waarom. Mij maakt het niet uit. Een vrije dag is altijd fijn.

Het weer beloofd mooi te worden. Dat mag ook wel na alle regen van de afgelopen weken. In de ochtend is het koud (vanochtend was het 7 graden in Sydney) en 's avonds loop ik met een deken rond maar nu schijnt de zon volop en zit ik lekker buiten.

Zometeen ga ik op de fiets naar de winkels om spullen te halen voor een echte Australische pie. Daar zijn ze hier dol op. Ik ga nu zelf maar eens een poging wagen om er een te maken. Het recept ziet er niet heel erg ingewikkeld uit.

Oh ja, de kop van het artikel in de Sydney Morning Herald over de Nederlandse verkiezingen luidt: 'Dutch voters give anti-Islamic party boost' (Nederlandse stemmers geven impuls aan anti-moslim partij). Fijn voor de beeldvorming hier.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...