Tuesday, June 22, 2010

Het is donker buiten

Ik wil niet depressief lijken maar ik heb nu toch een beetje het "donkere dagen voor kerstmis" gevoel. In Sydney zijn de dagen erg kort. Vandaag was het om tien voor vijf al donker. Dat is toch wel even slikken.

Ik weet hoe lekker het is om deze periode in Nederland te zijn. Zeker nu het mooi weer wordt. Zelfs in december, als het hier zomer is, dan nog zal het niet zo lang licht blijven. Als je het hebt over dingen die ik mis, dan staan de lange zomeravonden hoog op de lijst.

Vanaf nu zullen de dagen alleen maar langer worden en dat is fijn. Ik zie weer een beetje licht aan het eind van de tunnel. Rond de langste dag in december, gaat de zon pas om acht uur onder. Daarmee zijn de dagen niet zo lang als in Nederland in de zomer maar het komt een klein beetje in de buurt.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...