Thursday, January 28, 2010

Kinderen en compost

Vandaag gingen beide kinderen naar school. De afgelopen weken bestond mijn leven alleen maar uit de kinderen. Ik had niet echt tijd om mij op andere dingen te concentreren. Zonder de kinderen moet ik andere dingen vinden om mijzelf bezig te houden. Wat doen 'moeders-die-net-in-Australie-zijn-gearriveerd' op een eerste dag zonder kinderen? Ze maken de compostbak leeg.

Daar ben ik het afgelopen uur heel druk mee geweest. Ik was in ieder geval lekker productief bezig en je blijft in beweging. Ik ontdekte een paar witte wormen in de bak maar die zijn nu dood. Ik moest de bak leegmaken omdat we er vorige week een boel lange wortels van planten in hadden gegooid. Ik las ergens dat dat niet goed is omdat ze niet goed rotten. Ik had er ook andere dingen in gegooid zoals eierschillen en brood maar dat is allemaal weg. Hebben de wormen het opgegeten?

We moeten echt aandacht gaan besteden aan onze tuin. Als ex-appartement-bewoners valt het tuinonderhoud nog niet mee. Twee weken geleden zijn we hier komen wonen en het gras is nu al op sommige plekken bruin. Ook een paar van de planten staan er niet meer zo florisant bij.

Voor de kinderen maken we een groentetuintje. Vorige week hebben we tomaten en paprika zaadjes in potjes gedaan en dat zijn nu al kleine plantjes van ongeveer 2 centimer. Hopelijk kunnen we over een paar weken groenten uit eigen tuin eten.

Ik ben trouwens erg blij met de keuze van ons huis en straat. Het blijkt dat al onze buren 18 jarige dochters hebben die maar wat graag willen oppassen. Hiep hoi! Vanavond gaan we voor het eerst sinds ik in Australie ben uit eten. Daar heb ik erg veel zin in.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...