Sunday, August 29, 2010

Start 30 dagen blog uitdaging






Ik vind dat ik te weinig schrijf op deze blog. Dus daar ga ik wat aan doen. Ik ga met mijzelf de uitdaging aan om iedere dag een blog van minstens 250 woorden te schrijven. Aan het eind van de 30 dagen heb ik dan 7,500 woorden geschreven over ons leven in Sydney. Ik ben benieuwd wie dat allemaal gaat lezen (iemand? wie? waar?) maar dat maakt mij niet zoveel uit. Dit zeg ik heel stoer tot ik merk dat echt niemand dit leest. Dus alsjeblieft als je dit leest, blijf dan vooral doorlezen.   

Ik merk dat de tijd zo snel gaat. Voordat je het weet zit je weer in een hele andere fase. Juist dat eerste jaar in een nieuw land gebeurd er zoveel. Nieuw huis, banenjacht, nieuwe school. Allemaal dingen om over te schrijven.  Ook leuk voor de kinderen later. Als ik maar genoeg leuke verhalen opschrijf, kunnen ze ons later nooit kwalijk nemen dat we ze naar de andere kant van de wereld hebben gesleept. 


Tot nu toe gaat ons leventje hier gepaard met veel ‘ups’ maar ook met een paar ‘downs’. Soms kan ik er echt van balen dat we zo ver weg zitten van alles en iedereen. Dan kan AustraliĆ« mij echt gestolen worden. Ons expat-leventje in India was natuurlijk ook wel erg gemakkelijk. Alles is te regelen. WC papier op? Bel de winkel en het wordt gebracht. Dat hoef je hier niet te proberen. 


Omdat de expat gemeenschap in Mumbai zo klein is, heb je binnen de kortste keren "vrienden voor het leven" gemaakt. Die vrienden kom ik nu alleen nog maar tegen op Facebook. Hier woon je plotseling weer in een gewone westerse gemeenschap waar iedereen zijn eigen ding doet en je veel minder op elkaar bent aangewezen. Dat is wel even slikken. Misschien ligt daarin ook wel weer de uitdaging van het wonen hier.  

Goed. Inclusief deze zin zit ik op de 250 woorden. Laat dit dan de eerste blog zijn. Aantal woorden: 259

4 comments:

  1. Iedereen heeft 's ochtends zijn opstaan-, opstartritueel. Die van ons bestaat uit: ha, een nieuwe dag, he, de hondjes moeten uit, ho, eerst de computer aanzetten, ha, nieuws op de blog!

    Zodra Harry op zijn werk internet opent, klikt hij eerst jouw blog aan, dus... we kijken er naar uit! Marlies.

    50 woorden.

    ReplyDelete
  2. leuk, blog offensief! (weer 3 woorden erbij! Tellen de comments wel? zoja dan zijn het er al weer 18)

    ReplyDelete
  3. Hier een blogje uit Viet Nam. Toevallig ben ik enkele weken geleden eens op zoek gegaan naar jullie nieuwe blog... en tada! Gevonden! Leuk om jullie avonturen down under te volgen.
    Ook voor ons was India een speciale ervaring en waren de vriendschappen hechter dan in VN. Dat missen ook wij soms een beetje. Het leven zal zoooo moeilijk geweest zijn in India dat iedereen elkaar wat meer opzoekt...

    Groetjes Janneke

    ReplyDelete
  4. Hoi Janneke, leuk je hier weer tegen te komen! Succes in Vietnam. Ik zal kijken of ik jouw blog ook weer kan vinden. Groetjes,

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...