Wednesday, July 27, 2011

Xmas in July in Sydney (dag 1 30dagen-fotoblog)

Ik vind het koud buiten maar heb ik zin in de kerst? Nee. Anderen denken daar duidelijk anders over. Als je in de maand juli kerst wil vieren dan kan dat. Een beetje logisch is het ook wel. In december, als het hier hartje zomer is, willen mensen naar het strand en heeft niemand zin om binnen onder de kerstboom kerstliedjes te zingen.

Op verschillende manieren wordt kerst gevierd. Als je dit restaurant belt voor een reservering en je roept 'Ho, Ho, Ho!, krijg je een gratis glas champagne, een kerstmannen-muts en een chocolaatje bij je eten.


Op YouTube vond ik dit filmpje met de Australische versie van Jingle Bells. Het geeft het typische Australische kerstgevoel goed weer: 'Christmas Day the Aussie way by the barbeque'.



Bij ons blijven de kerstballen nog een paar maanden in de doos zitten. Wat zal er trouwens gebeuren met het weer als ik 'Ho, Ho, Ho!' roep? Zal het dan eerder voorjaar worden?

1 comment:

  1. Wat een leuk vooruitzicht, weer 30 dagen een bericht van je te kunnen lezen. Ik ben benieuwd en heel veel succes! Marlies

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...