Wednesday, November 3, 2010

Off road rijden in Sydney

Dit is nou typisch zo'n Australisch probleem. In Nederland zou je je hierover nooit druk maken. Waar heb ik het over? Over onze auto, een Toyota Prado.

Ik heb hier in de stad behoefte aan een degelijke familiewagen zonder fratsen. Ik gebruik de auto voor de dagelijkse ritten naar de school van de kinderen en voor de boodschappen. Mijn 'wensauto'  hoeft niet heel klein te zijn maar ook niet reusachtig groot. Ik wil wel comfortabel in kunnen parkeren en makkelijk de bocht doorkomen.

Nu wil het geval dat de 'wensauto' van Marcel er heel anders uitziet. Hij heeft de auto niet nodig voor boodschappen en de school. Naar werk gaat hij met de scooter. Hij wil ermee 'off road rijden'. Dat stelt dan meteen weer hele andere eisen aan zo'n auto. Die moet namelijk aangepast worden aan het rijden door de dikke modder. Er zitten onder onze Prado inmiddels al nieuwe off road banden. Nu wil Marcel er een 'off road snorkel' opzetten. Dan kan je namelijk door dieper water heenrijden. Heel zinvol hier in de stad. Maar niet heus. Het ziet er niet uit zo'n ding.

Zijn nieuwste plan is om er een nieuwe 'off road bullbar' op te zetten. Dat is een stalen bumper. Marcel heeft zijn oog laten vallen op een gigantisch grote bullbar waarmee je met gemak met 100 kilometer per uur een volwassen mannetjeskangaroe voor de wielen kunt krijgen. De enige kangaroes in Sydney wonen in Tangora Zoo en lopen niet zomaar over straat. Een kleine - of helemaal geen - bullbar zou dus ook volstaan.

Nu zouden we natuurlijk een tweede auto kunnen kopen. Een leuk stadsautootje voor erbij. Maar dat vind ik onzin omdat we eigelijk helemaal geen tweede auto nodig hebben. Gelukkig heb ik ook een off road cursus gevolgd en kan ik kan mij met onze opgetuigde off road Prado gemakkelijk door het verkeer begeven. Mijn stadsautootje komt er ooit nog wel.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...