Monday, July 19, 2010

Kinderverjaardag in Sydney

Hoe druk kun je zijn met de verjaardag van een vijfjarige? Nou, heel druk. En dat tegen wil en dank want ik wil er helemaal niet druk mee zijn. Het kind wordt vijf, daarvoor hoef je niet dagen in de weer te zijn, zou ieder rationeel mens denken. Helaas liet ik mij weer te veel meeslepen en stond het hele weekend in het teken van Julia haar verjaardag.

We hebben het op Australische wijze gevierd met een picnic in het park. Het was maar klein want we hadden maar een paar mensen uitgenodigd. Toch heb ik het gevoel dat ik de hele zaterdag druk was met boodschappen doen, cadeautjes kopen, etc. Ik was 's avonds helemaal afgepeigerd. Marcel was tot een uur 's nachts bezig met het bakken van de taart.

Verjaardagen vieren in het park is hier heel populair. Toen wij om half 11 in het park aankwamen, bleken bijna alle tafels al bezet te zijn voor andere feestjes. Australiers zijn vroege vogels, ook op zondag, en je moet dus echt vroeg uit de veren als je als eerste in het park wil zijn. Dit is een wijze les voor de volgende keer.

Aankomende zaterdag is het weer gekkenhuis want dan heeft Julia een partijtje met 10 meisjes. Omdat het bezighouden van grote aantallen kinderen niet mijn sterkste kant is, heb ik een professionele 'fee' ingehuurd. Jawel, die bestaan. Ze woont alleen niet in het bos maar gewoon ergens in een huis in de stad. Zij komt de dames in een mooie jurk 1,5 uur lang bezighouden met liedjes en spelletjes terwijl ze rondzwaait met haar toverstokje.

Omdat ik er zo druk mee was dit weekend, had ik weinig zin meer in het regelen van een traktatie om uit te delen op school. Julia is nog klein dus ik dacht dat ik er wel mee weg kon komen. Helaas. Toen ik vanochtend wegreed bij school zag ik een moeder lopen met een schaal met mooi versierde roze cupcakes. Het is de moeder van een meisje uit Julia haar klas dus die gaat het ook zien. S...! Haar reactie? Dat mag je zelf raden. Ik verwacht dat ik vanmiddag alsnog naar de winkels kan gaan om een traktatie voor Julia te kopen voor morgen op school.

Van

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...