Thursday, June 2, 2011

Blote voeten in Sydney

Het is een typisch Australische gewoonte om op blote voeten te lopen. Je moet dan ook niet vreemd opkijken als je dit op de meest vreemde plekken ziet. 

Deze foto nam ik rond 11 uur 's ochtends in de supermarkt bij de vleesafdeling. Het waren twee jonge jongens van rond de twintig die eruit zagen als typische surfers: gespierd, bruin en iets te lang haar.

Waarom ze dit doen? Het is mij een raadsel. Toen ik deze foto nam was het geen mooi weer. Ze zullen dus niet net van het strand gekomen zijn.

Dus.. als je ergens in Nederland mensen op blote voeten door de supermarkt ziet lopen, dan zijn het waarschijnlijk Australiërs.

2 comments:

  1. Lijkt me duidelijk waarom ze dit doen: omdat het kan! Geen gezeur van wie dan ook, en de ultieme vrijheid mét je kleren aan.
    Toen ik 8 weken in Australie was liep ik alleen maar op blote voeten, omdat je tenminste geen gezeik kreeg van Nederlanders die zo nodig hun mening moesten geven omdat ze "daar vrij in zijn"...

    ReplyDelete
  2. Ook in Nederland kun je heel goed op blote voeten lopen.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...